lørdag 10. september 2011

Jordbærmousse

Jeg er ganske ny på dette med lavkarbo, men jeg prøvde meg på å lage jordbærmousse ikveld, og den ble faktisk veldig god, syns jeg!!:) Så da ville jeg legge den ut her:) Enjoy;)

Dette er til 4 porsjoner:
300 g jordbær
3 gelatinplater
1/2 dl sukrin
1/2 dl vann
2 dl kremfløte

Først presser en jordbærene gjennom en sil. Legg gelatinen i bløt i kaldt vann i 5-7 min. Kok sukrin og vann et par minutt til laken er gjennomsiktig. Smelt gelatinen i sukrinlaken. Avkjøl. Deretter pisker en fløten og blander den med jordbærpureen og sukrinlaken. Hell over i porsjonsglass og la de stivne i kjøleskap, minst 1 time.
Den forsvant visst før jeg rakk å ta bilde av den:p jeg får gjøre det neste gang:)

2 kommentarer:

Thank you for your lovely comments! They are very much appreciated!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...