torsdag 23. februar 2012

Fantastisk god spaghettiform med kjøttdeig!

Hei:)
Tenkte jeg skulle legge ut denne fantastisk gode oppskriften som jeg første gang fikk i heimkunnskapen  på ungdomsskolen. Den har vært en av mine absolutt favoritter siden den gang! Jeg pleier som regel å lage den som lørdagskos på lørdagskvelden. Nå skal jeg begynne på Eurodiet fra fredag av, og da måtte jeg bare lage den en siste gang!:) Dette er nok til ca 4 personer.

Spaghettiform


Dette trenger du:
450 gram spaghetti fullkorn
400-500 gram kjøttdeig
1 løk
1 boks seterrømme
6 ss tomatpure
3/4 dl melk
4-4,5 dl vann
1 ts salt
1 ts pepper
1,5 ts oregano
ost

Slik gjør du:
Kok spaghettien. Kutt opp løk og stek sammen med kjøttdeig. Imens blander du sammen seterrømme, tomatpure, melk, vann, salt, pepper og oregano i en bolle. Når kjøttdeig og løk er ferdig stekt heller du blandingen over, og lar det koke opp. Ha spaghettien i bunn av en forholdsvis stor ildfast form, deretter heller du over kjøttdeigblandingen. Ha ost på toppen. Stek midt i ovnen på 200grader i 20 minutter. Enjoy;)


Gi gjerne tilbakemelding hvis du prøver denne retten:)
Ha en fin kveld!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Thank you for your lovely comments! They are very much appreciated!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...