mandag 12. desember 2011

Sunne kransekakestenger

Ikveld har jeg laget kransekakestenger sammen med min kjære sønn på snart fem år :) Det er så koselig når en kan lage noe sammen med barna:) Sønnen min syns det er veldig kjekt å få være med på slikt :) Han fikk smake en før han la seg, og de var godkjente!! :D

Sunne kransekakestenger


Dette trenger du:
320 gram mandler
2 eggehviter
1,2 dl splenda
0,6 dl sukrinmelis

Mørk sjokolade (gjerne minst 70% kakao eller sukkerfri)

Mal mandlene. Visp eggehviter og søtestoff lett sammen med en gaffel. Tilsett dette til mandlene, og elt til en seig masse. Trill ut til fingertykke staver, og stek ved 170 grader i 10-20 min alt etter hvor seige du ønsker dem. Jeg syns de er best seige, så jeg stekte de i 12 minutter. Hvis du vil ha de søtere tilsetter du mer søtestoff, prøv deg frem:) Jeg syns disse ble veldig gode og søte:) Til slutt dypper du endene i smeltet sjokolade, legger dem på bakepairkledd fat og avkjøler dem litt i kjøleskapet. Nyt med god samvittighet ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Thank you for your lovely comments! They are very much appreciated!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...