torsdag 12. januar 2012

Deilig jordbær fløteis lavkarbo

Har man overskudd av fløte etter nyttår så er fløte is perfekt :) Jeg lagde dobbel porsjon av denne så jeg fikk brukt opp en hel liter:) ( Fikk gratis fløte av en snill person, derfor jeg hadde så mye av det, pleier ikke å hamstre innpå med det til vanlig altså:p hehe.. ) Gleder meg til å smake på denne:) Og da skal jeg også få tatt ett ordentlig bilde!

Deilig Jordbær Fløteiskrem Lavkarbo

Dette trenger du:
5 dl kremfløte
200 gram frosne (eller friske) jordbær
100 gram Philadelphiaost
3 store eggeplommer
1 ts vaniljeekstrakt (eller rundt 10 dråper vaniljeessens eller 1-2 vaniljestenger)
Splenda etter smak


Pisk fløten stiv. Pisk eggeplommene med vaniljen og Philadelphiaosten. Vend inn egge-osteblandingen i kremen.
Knus jordbærene til mos i kjøkkenmaskin. Vend mosen inn i kremblandingen. Velg om du vil ha marmorert is eller rosa tvers igjennom:)
Smak til med Splenda (jeg brukte ca 2 ss).
Ha i en frysesikker bolle og sett i fryseren. Rør i den etter ca. 20 minutter når den er blitt litt hard. Du kan også ha den i kjøkkenmaskinen da så den blir helt “myket” opp igjen, da blir konsistensen enda bedre. Sett den tilbake i fryseren og rør ca hvert kvarter til den er helt frossen.

Denne oppskriften har jeg funnet på mineoppskrifter.no.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Thank you for your lovely comments! They are very much appreciated!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...