fredag 6. januar 2012

Sjokoladefudge med marshmallows og kaffe

Det nye året er godt igang og jeg har begynt på rensekur. Jeg bruker denne kuren, som går ut på at en renser kroppen ved hjelp av Aloe Vera og et par kosttilskudd. En kan kombinere denne kuren med div suppe/shake pulver som fins på markedet. Eller en kan kombinere den med å spise mat uten sukker. Det viktigste en slik kur gjør for kroppen er bl.a å rense den for sopp, og siden sopp livnærer seg på sukker er det viktig at en ikke spiser dette under rensekuren. Det viktigste med denne kuren er altså rensingen av kroppen, men som en bonus går en også ned i vekt, bl.a fordi Aloe Vera setter fart på fettforbrenningen:) Etter to døgn på kur hadde jeg gått ned 1.7 kg:) Jippi jippi:):) Og kuren har gått bra til nå angående sultfølelsle og energi. Føler meg litt lettere allerede:) Blir spennende å se fortsettelsen:)
Siden jeg er på kur for tida og ikke lager så mye fristende oppskrifter som jeg uansett ikke kan spise, legger jeg ut en oppskrift til som jeg lagde til jul i fjor:) Nemlig denne:

Sjokoladefudge med marshmallows og kaffe


Dette trenger du:

2 ½ dl marshmallows
5 dl sukker
1 ½ dl Vikingmelk
¾ dl sterk kaffe
50 g smør
1 klype salt
340 g mørk sjokolade
1 ts vaniljesukker
1 ¼ dl hakkede hasselnøtter

Kle en firkantet form, 21 x 21 cm, med bakepapir.
Smelt marshmallowsen på svak varme og sett den til side.
Bland sukker, kaffe, melk, smør og salt i en middels stor kasserolle.
La det koke opp på middels varme mens du rører. La blandingen putre i 5 minutter. Rør jevnt.
Ta kasserollen av platen.
Tilsett marshmallows, sjokolade, vaniljesukker og nøtter og rør til en jevn blanding.
Hell massen i den formen. Avkjøl til romtemperatur. Sett formen i kjøleskapet til fudgen er stiv.
Skjær i biter før servering. Det blir ca 24 biter.
Oppbevar i kjøleskapet.

Ikke rart vekta gikk oppover i jula med sånne kaloribomber:p Men nå er det ett nytt år med nye muligheter:):)

Oppskriften er forresten fra boka "American Sweets"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Thank you for your lovely comments! They are very much appreciated!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...