torsdag 19. januar 2012

Kokostrøfler

Idag har jeg laget Superlivsstil sine kokostrøfler!! WOW, så gode de var!! Og supersunne, ikke minst! :) De er også veldig enkle og raske å lage. Inne på denne bloggen har jeg funnet mange oppskrifter jeg har lyst til å prøve! Mye godt der:)

Kokostrøfler


Dette trenger du:
2,5 dl kokos
1 dl havregryn
12 små, myke dadler
2 ss kokossukker/palmesukker
4 ss rått kakaopulver
4 ss myk kokosolje
1-2 klyper himalayasalt


Ha alt i en food processor og kjør til det blander seg til en deig som kan formes mellom fingrene. Rull deigen til så store kuler du vil og rull dem i rått kakaopulver eller revet kokos. Oppbevares i tett boks i kjøleskap i inntil to uker.
Hvis en ikke har palmesukker kan en bruke lucuma pluss 1 ss yaconsirup som søtning. Det fungerer sikkert fint med f eks sukrin og.
Det er også lett å tilsette andre smaker i disse, f.eks. krydder som kanel eller chili, revet appelsinskall, peppermynte osv. Slik kan du bruke samme oppskrift og få flere ulike smakskombinasjoner.






Jeg lagde bare halv porsjon for jeg hadde kun 2 ss kokosolje igjen, men skal lage hel porsjon neste gang:) Har en mistanke om at disse forsvinner fort! Sønnen min syns de var kjempegode:)

1 kommentar:

  1. Ser gode ut!Men å lage slike....er jo ingredienser man ikke finner på butikken å da blir det bare stress om man skal begynne å finne alt dette.

    SvarSlett

Thank you for your lovely comments! They are very much appreciated!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...